
Posiadacze samochodów mają dziś przed sobą rozmaite rozterki. Mogą bowiem wybierać nie tylko spośród aut wielu marek, ale także przebierać w opcjach napędu. Tu mamy do czynienia z pewnymi wyraźnie zarysowanymi trendami, choć nie do końca wynikają one z „naturalnych” rynkowych preferencji nabywców. Coraz bardziej promuje się obecnie pojazdy niskoemisyjne, a najlepiej wręcz zeroemisyjne. Te ostatnie to dziś tak naprawdę wyłącznie auta zasilane w pełni elektrycznie. Bez wątpienia mają istotne zalety, ale nie brakuje także problemów z nimi związanych. Mowa tu zwłaszcza o ograniczonym zasięgu kilometrowym w ramach jednego ładowania, a także słabej póki co sieci punktów, w których można szybko podładować baterię w trasie. Kompromisem pomiędzy modelami spalinowymi a „elektrykami” są w tym momencie warianty hybrydowe. Przykładem jest hybrydowa toyota – przez wielu uważana za najlepszą tego typu propozycję na światowym rynku.
Taka opinia nie wzięła się znikąd, dlatego temat jest wart głębszego zbadania.
Nowoczesna hybrydowa toyota realnym sposobem na oszczędności
Koszty użytkowania samochodów z napędem hybrydowym są wyraźnie niższe aniżeli koszty eksploatacji modeli spalinowych – mowa tu zarówno o zwykłej benzynie, jak też o dieslu. Wynika to z faktu, że poruszając się hybrydą wydajemy mniej na paliwo, które jest wyraźnie droższe niż energia elektryczna. Poza tym istnieje szansa, że uda się akurat trafić na punkty pozwalające na bezpłatne doładowanie baterii w takim wehikule, co jest dobrą informacją dla kierowców i jednocześnie jednym ze sposobów na promowanie elektromobilności jako takiej. Choć taka hybrydowa toyota nie jest pojazdem zeroemisyjnym, to jednak obciąża środowisko naturalne zdecydowanie mniej. Stąd jako rozwiązanie kompromisowe okazuje się być dobrym wyborem dla sporego grona kierowców na świecie – także w Polsce. Zainteresowanie hybrydowymi modelami nad Wisłą jest większe z każdym rokiem i wiele wskazuje, że ten trend się u nas utrzyma.
Hybrydowa toyota – niższa emisyjność i znikoma awaryjność
Od dekad auta tej japońskiej marki mają status wyjątkowo solidnych i rzadko się psujących. Nie inaczej jest z modelami o napędach hybrydowych.
W ich przypadku również można śmiało powiedzieć o solidności, a więc wizyty w serwisach celem usuwania usterek są mało prawdopodobne. Wynika to z zastosowania na etapie produkcji znakomitych materiałów i najlepszych podzespołów – także w wymiarze szalenie istotnej elektroniki pokładowej. Jeśli auto posiada napęd choćby częściowo elektryczny, wszelkie elementy tego typu mają jeszcze większą rolę do odegrania, co jest absolutnie naturalne. Hybrydowa toyota stanowi w tym kontekście bezpieczny wybór dla wszystkich kierowców, którym zależy na samochodzie niezawodnym w codziennym użytkowaniu. To również wyjaśnia, dlaczego opcja ta jest coraz powszechniej brana pod uwagę i finalnie wybierana.
Czy hybrydowa toyota ma dobrą baterię?
Wiele osób obawia się o pojemność i wydajność ogniw zamontowanych w pojazdach elektrycznych i z hybrydami sprawy mają się podobnie. Pojawia się zatem pytanie, czy kierowcy powinny się tym aspektem martwić? Praktyka pokazuje, że niekoniecznie. Już dziś wiadomo, że pierwsze ogniwa stosowane w prototypowych toyotach z częściowo elektrycznymi napędami mają kapitalną żywotność i po blisko 20 latach od rozpoczęcia użytkowania nadal mają około 90 procent pojemności fabrycznej! To fenomenalny wynik wskazujący jasno, że hybrydowa toyota naprawdę może się pochwalić doskonałą baterią. Dla potencjalnych nabywców to cenna wiadomość.