Konsument ceni jakość

Na wolnym rynku nie ma miejsca dla kombinatorów. Producenci żywności szukają czasami sposobów na to, aby wcisnąć nam, kolokwialnie mówiąc, kit.

Jednak Polacy są coraz bardziej świadomi swoich praw jako konsumentów, a poza tym są wyczuleni na wysoką jakość. Ta doza wybredności dobrze o nas świadczy, a wytwórcom żywności daje wyraźny sygnał – aby zasłużyć na uznanie klientów, trzeba dać im towar wysokiej jakości.

Rzecz jasna rozmaite nieprzyjemne sytuacje nadal się zdarzają, ale w dobie mediów społecznościowych i internetu zła postawa producentów jest piętnowana. Przy wyborze produktów spożywczych, jakie zjadamy, kierujemy się wieloma kryteriami, a niska cena jest kluczowa dla coraz mniejszego grona.

Oczywiście nabywcy z chudym portfelem nie mogą sobie pozwolić na wybrzydzanie i często z konieczności sięgają po to, co w danym momencie najtańsze. Jednak osoby, które mają stabilne dochody, potrafią za poszczególnymi produktami chodzić naprawdę długo i z ich punktu widzenia nie ma w tym nic nienaturalnego.

Chcą przecież dobrze i zdrowo zjeść.